Thursday, September 1, 2011

AYUH MELAYU!!! CONTOHI CINA-CINA PETALING STREET!!!

Cerita panjang pun tak gunalah. Contoh yang ditunjukkan oleh Cina-Cina Jalan Sultan yang menentang cadangan kerajaan untuk merobohkan bangunan yang dikhabarkan sebagai Warisan Negara, seharusnya membuka mata orang Melayu yang selama ini TERLALU BANYAK BERKORBAN menyerahkan tanah-tanah milik mereka untuk dimajukan oleh kerajaan dan akhirnya mereka kehilangan hak ke atas tanah-tanah mereka sendiri sepertimana yang berlaku di Kampung Abdullah Hukum, Kampung Bukit Lanjan, mahupun Kampung Damansara yang sekarang ini sudah menjadi Damansara Utama serta Taman Tun Dr. Ismail! Selanjutnya di sini.


DNA: posting ni aku direct copy dari tuan punye blog. Highest credit untuk dia. Walaupun komentarnya pendek namun ia padat dengan resepi dan segala macam yang orang melayu kena fikir dan perhatikan. Jangan jadikan alasan kemajuan serta mendahulukan negara demi pembangunan hingga ahkirnya kita hilang segala - gala milik kita.

Sempena dengan semangat bulan kemerdekaan ini, kita ambil pendekatan yang lebih utuh dalam pertahankan hak milik kita orang melayu. Jangan mudah terpedaya dengan agenda - agenda yang mempesonakan yang mana ahkirnya nanti kita jadi bahan sumpahan keturunan yang akan datang. Kegagalan mempertahankan apa yang telah kita merdekakan selama ini hanya akan menyebabkan orang lain merayakannya lebih dari segala galanya.

MERDEKARAYA!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...