Friday, September 28, 2012

Bajet 2013 Petang Ini Banyak Kepada Rakyat? Jeng..jeng..jeng..

Kejap lagi pembentangan Bajet 2013 akan dizahirkan oleh YAB DS Najib. Pejam celik pejam celik bajet datang lagi. Pejam celik pejam celik semya duduk termanggu di depan tv petang ini.

Banyak harapan dan impian rakya Malaysia agar bajet kali ini jauh lebih mesra rakyat. Sama ada ia bersifat untuk memancing undi PRU atau apa sahaja sekali pun, yang paling utama impaknya harus menyenangkan rakyat terutama dalam kos sara hidup yang saban tahun makin meninggi.

Macam biasa, para penjawat awam paling tunggu adalah pengumuman bonus. Bagi aku secara peribadi bonus bukan keutamaan kerana pemberian berbentuk one off tu akan sekali pakai dan habis. Lebih sesuai jika beri kenaikan COLA dan juga kenaikan elaun rumah.

Bagi yang bukan kerja sebagai penjawat amam pun kena diambil kira juga. Jangan jadikan mereka mangsa dan terpinggir. Jumlah mereka jauh lebih ramai dari para penjawat awam ni.

Paling penting selepas bajet ialah pengawalan harga barangan yang kerap melambung lebih lebih lagi sekiranya ada pemberian bajet. Perlu ada mekanisme yang betul dan pemantauan yang jitu berhubung perkara ini.

Apa pun hasilnya, sama sama kita tunggu dan lihat petang ini. InsyaAllah, rakyat akan didahulukan. Amin..

Sent by DiGi from my BlackBerry® Smartphone

Wednesday, September 26, 2012

Hina Islam! Nasib baik pagar yang pecah, kalau kepala?

Gopinath budak Hindu yang hina Islam melalui akaun facebook dia dah mula ketar lutut. Mula lah buat statement mengatakan akaun dia kena hack dan sebagainya. Pada awal kau buat tu, tidak pula berfikir panjang.

Kalau aku jadi Dekan, dah sah sah aku buang Universiti budak biol ni. Kalau anak melayu ada yang kena buang kolej, kena gantung, tak kan budak ni pihak Universiti nak buat diam jer kut? Pasal dia ni boleh mencetuskan huru hara dalam negara. Silap silap boleh jadi Perang Sabil kat sini.

Dan sekali lagilah aku minta DS Hishamuddin melalui KDN agar bertindak tegas. Bukan TEGAS berdiam diri. Kalau berterus terusan begini, silap silap Naib Presiden ni tersungku di Sembrong nanti. Dah satu kerugian untuk satu kerusi Parlimen.

Budak India ni nasib dia baik pasal pagar rumah dia yang pecah, aku tak dapat bayangkan kalau dia ditemui malam tu, silap silap kopak kepala dia ni. 

Kita hidup aman damai dan harmoni. Masyarakat majmuk menuntut budaya saling menghormati untuk memelihara keharmonian sedia ada. Dan budak ni jadi berani tak tentu pasal kerana apa? Kerana ada ahli Parlimen ngok yang sebelum ini lebih awal berani mempersenda Islam selaku agama rasmi.

Baca cerita selanjutnya berhubung kejadian itu di SINI.


Monday, September 24, 2012

Raja Nong Chik 'basahkan' Nurul Izzah..perghh..

KUALA LUMPUR - Menteri Wilayah Persekutuan dan Kesejahteraan Bandar Datuk Raja Nong Chik Raja Zainal Abidin telah menyatakan hasratnya untuk bertanding kerusi Parlimen Lembah Pantai pada pilihan raya umum ke-13, kepada pucuk pimpinan Barisan Nasional (BN).
   
Ketua Umno Lembah Pantai itu berkata beliau telahpun memaklumkan perkara tersebut kepada Perdana Menteri.

Saturday, September 22, 2012

JANTAN YANG BUNTINGKAN ANAK PEMIMPIN MELAYU ?!!


Kemana saja mereka berdua..intim sangat..hehehe jangan marah aakj..tanya je ni...minta anak anwar ni jawab..rakyat nak tahu !!

Aakj tak tuduh anak nuar dan tian chua..cuma nak tian chua babi wajib jawab tuduhan serius RPK d bawah tuu...

Aakj pernah letak entri kisah anak pemimpin pkr yang gugurkan kandungan haram hasil berzina sesama mereka..

Artikel ni aku jumpa dari blog sahabat AAKJ. Betul ker ni? Kalau tak ada pokok takkan angin bergoyang kan? 

So, kalau korang nak tahu, sila rujuk DI SINI..

PANASS !!! PAS HILANG UNDI GURU SETELAH TERSEBARNYA VIDEO YB TIN MILO NI !!!



Siapa tak kenal dengan YB demam atau YB tin milo yang mempunyai perangai yang cukup huduh..Beliau yang digelar YB demam kerana sering memberi alasan demam ketika rakyat memerlukan pertolongannya, Padahal dalam masa yang sama beliau keluar menghadiri majlis orang lain..

Baru baru ini dalam satu ceramah, beliau menghina golongan pendidik..Malah membuat tuduhan tanpa asas dengan menuduh guru guru sebagai hamba yang diperalatkan oleh orang orang berkepentingan dalam politik..

Selanjutnya Di SINI 

Monday, September 10, 2012

Sejak ada Abby, Normala cuma jadi alas kaki jer..

Untung janda,untung lagi pemimpin PAS!
AKHIRNYA terlalu jauh Arbaiyah Abdul Manan ataupun masih terus kekal dengan nama glamernya Abby Abady sesat dan menyesatkan malah `kepulangan’ kononnya kepada sebuah Islam bagaikan tidak memberi erti apa-apa,bukan satu keinsafan malah jauh sekali mahu bertaubat.

‘Keinsafan’ Arbaiyah yang masih mencukur keningnya,bibirnya sentiasa merah menyala disapu berbagai jenama lipstik ini patut dihormati oleh sesiapa pun termasuklah orang yang tidak waras tetapi apabila beliau menjaja kecabulan mulutnya dengan menghina orang lain di sana-sini termasuklah rakan-rakan artisnya membuktikan bahawa beliau sebenarnya belum sedikit pun bertaubat dan ternyata perubahan yang beliau laungkan itu umpama bangkai yang diselindung disebalik sehelai lalang.

Semua orang tahu baik dari LembahKeramat saat kecilnya hingga tergedik-gedik mencari glamer dengan kumpulan Elite dan diangkat oleh Yusuf Haslam melalui Gerak Khas sehinggalah kecur geger dengan skandalnya bersama seorang pelakon baru,manusia yang lahirnya bernama Arbaiyah ini  tidak sedikit pun mempunyai pendidikan agama hingga melayakkan beliau bercakap soal hukum,halal atau haram maupun syurga atau neraka.

Thursday, September 6, 2012

Pelajar Tonggeng Yang Frust Menonggeng


Sumber : Huraira Al Hady

Pelajar yang menonggeng depan gambar DS Najib dah pun frust  menonggeng sekarang ni. Dulu pun dah sorang kena tindakan gantung Universiti dalam kes Adam Adli. Ni sorang lagi. Mereka ni tak ambil iktibar ke dari situasi yang terjadi sebelum ini.

Ammar ni umur pun belum layak mengundi. Kesian kat mak bapak dia. Mati mati ingatkan anak belajar di Kuala Lumpur. Rupanya anak jadi barua. Sudahnya sekarang sibuk nak mengadap DS Najib nak minta maaf dan sebagainya. Nasi dah jadi bubur. Di sinilah tanggungjawap dia sebagai anak untuk jaga nama baik mak bapaknya. Kesian orang tua yang tajk tahu apa apa turu terheret dala kancah politik mentah beliau.

Ditambahkan lagi kesengsaraannya bila nasib beliau lebih buruk dari Adam Adli. Adam cuma kena gantung 3 semester ( seingat aku lah ), tapi mangkuk hayun ni tak pasal pasal kena buang kolej. Kan sia sia kos yuran dan masa belajar selama ni. Siapa nak tanggung semua kos ni kalau bukan mereka dan keluarga mereka.

Para penyokong PR memanglah akan katakana kau tu hero Generasi Y, hero baru kononnya atas dasar kebebasan bersuara. Usia kau masih muda bro, perjalanan masih panjang. Kau jangan ikut Sasterawan Piang tu. Lau ikut umur, dia dah tak lama, tapi kau tu panjang lagi perjalanan kalau diizinkan Nya.

Mana dia pemimpin pemimpin PR yang kau puja puja tu? Takde pun mereka nak tampil untuk bela lu bro. Sendiri tanggung lah. Kalau muka comel macam anak cina ni, kurang kurang pun dah pasang lawyer bagus. Kurang kurang pun ada gak orang besar DAP yang bela. Tapi lu? Itu pun lu tak reti nak Nampak kebenaran lagi ke? Dasar bongok tak tahu di untung.

Kes lu ni dah terang terang nampak lu tinggal sorang sorang berbanding amoi lawa tu. Sendiri mahu ingat lah bro. Harap lu punya ruang waktu lagi untuk sedar.

Nanti umur dah cukup untuk mengundi, lu undi lah siapa yang lu nak. Tak perlu sampai nak tanggal seluar kalau untuk menentukan kepimpinan negara ni berubah. Bodoh Piang punya budak!

sumber : Semut Hitam

Rahsia Apa Dengan Oppa Gangnam Style?

Oppa Gangnam Style tiba tiba menjadi satu fenomena baru dalam industri hiburan. Kat sana sini orang bercerita dan meniru aksi aksi dalam lagu serta video klip penyanyi tersebut. Malah tak kurang juga yang mencipta parodi kepada fenomena tersebut. Maka wujud lah macam macam lagi 'style' yang lain terhadap lagu tersebut. Keluarlah Singapore Style lah, Sepanyol Style la eh macam macam le termasuk kat Malaysia ni. 

Paling aku tak boleh blah kalau tengok Oppa Nogori Style hahahaha..daripada lirik, gaya nyanyi hinggalah ke watak pelakon kah kah kah..memang hancussss..kalau korang nak tengok, search sendiri kat youtube.

Paling aku malas sekali bila kat FB atau kat BBM ramai lah yang BC minta video or mp3 lagu bongok ni. Aku hairan kenapa ramai benar yang mudah jadi ikut ikutan pada benda benda begini. So, aku kongsikan pandangan Ustaz Azhar Idrus mengenai fenomena ini. Ada baiknya kita hayati dan fahami apa yang cuba disampaikan oleh beliau. Yang baik kita kena ikut. Jangan suka membuat perkara perkara lagho yang takde hujung pangkalnya tu.

'Lebih baik kita pergi  kuliah dari ambil tahu berkaitan gangnam style..belajar Ilmu agama, mandi jenazah, solat jenazah malah solat kita pun belum tentu sempurna' - Ustaz Azhar Idrus.



Monday, September 3, 2012

Lebih 6000 orang hadir Majlis Aidilfitri BN Tg. Malim

Siapa yang kata UMNO dan BN dah makin tak relevan tu memang bongok ler. Dengan kehadiran melebihi 6000 orang, jumlah yang jauh lebih besar daripada tahun lepas ( 4000 orang ) membuktikan BN dan UMNO masih kekal dihati rakyat.

Memang orang akan cakap, bagi makan free atau jamuan ni, semua orang leh hadir. Tapi logiknya dengan dibuat pada waktu malam, baik la deme dok di rumah dari bersusah payah nak datang kan. Dan kalau orang dah tak suka, jangan kata nak datang makan, nak jenguk muka pun orang benci. Namun situasi yang terjadi malam jauh berbeza. Rakyat berpusu pusu menghadiri majlis berkenaan walaupun tiada artis yang diundang bersama. Ini kerana manifestasi rakyat menyatakan sokongan dan harapan terhadap UMNO dan BN Tg. Malim serta keyakinan pada pimpinan DS Najib khasnya.

Majlis yang diketuai oleh YB Dato Khusairi Talib selaku Adun Slim dan Ketua UMNO Bahagian Tg Malim turut dihadiri oleh YB DS Ong Ka Chuan, MP Tg. Malim, YB Datuk Rosnah Kasim, Adun Ulu Kinta, YB Tn Jamaludin Radzi selaku Adun Behrang dan  semua pemimpin masyarakat setempat. Semua datang, semua satu nada satu cerita. Semua nak kan yang terbaik untuk BN. 

Paling penting, rakyat percaya dan yakin dengan wadah perjuangan DS Najib dan BN. Adiossssss....
















Sunday, September 2, 2012

Video....Fathul Bari ulas kenyataan Tun M tentang malaikat & syaitan !!!!

Bila orang yang bijak dan penuh ilmu berkata kata, ia jelas mencerahkan apa yang kelam dan apa yang kabur. Berbeza dengan golongan banggang yang cepat benar mengatakan Tun M sesat dan menyesatkan bila memetik percakapan beliau mengenai isu ini dahulu.

Bersorak gembira mereka kononnya Tun M mengelarkan UMNO dan BN itu sebagai syaitan. So, terima penjelasan Ilmuan Muda ini dengan berlapang dada dan berfikiran terbuka. Dengan kenyataan Nik Aziz sekali dia petik. So, apa macam puak puak PR oiiii..


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...