Monday, December 31, 2012

Kesan Buruk Daripada Perbuatan Zina Yang Wajib Kita Ketahui

ZINA merupakan kejahatan yang sangat besar yang memberi kesan amat buruk kepada penzina itu sendiri, khususnya dan kepada seluruh umat amnya. Di zaman sekarang di mana banyaknya saluran dan media yang berusaha menyeret kearah perbuatan keji ini, maka amat perlu untuk setiap orang mengetahui bahaya dan akibat buruk yang timbul dari dosa zina. Kita semua hendaklah lebih berhati-hati dan berwaspada agar tidak terjerumus, hatta, walaupun hanya mendekatinya.

Di antara akibat buruk dan bahaya tersebut adalah :
1- Dalam zina terkumpul bermacam-macam dosa dan keburukan yakni berkurangnya agama si penzina, hilangnya sikap wara’ (menjaga diri dari dosa), buruk keperibadian dan hilangnya rasa cemburu.

2- Zina membunuh rasa malu, padahal dalam Islam malu merupakan suatu hal yang amat diambil berat dan perhiasan yang sangat indah khasnya bagi wanita.

3- Menjadikan wajah pelakunya muram dan gelap.

4- Membuat hati menjadi gelap dan mematikan sinarnya.

5- Menjadikan pelakunya selalu dalam kemiskinan atau merasa demikian sehingga tidak pernah merasa cukup dengan apa yang diterimanya.

Wednesday, December 19, 2012

UNTUNGNYA JADI ANAK PENEROKA FELDA



Agak kontradiks dengan apa yang diperkatakan oleh golongan penghasut FELDA bahawa entiti kerajaan itu menekan para peneroka dan kurang menjaga kebajikan mereka. Malah wujud gerakan menghasut golongan warga FELDA, khususnya generasi kedua peneroka agar menentang FELDA atas alasan keringat mereka diperah dan diinjak-injak sesuka hati oleh kerajaan.

 

Berdasarkan penjelasan yang diberikan oleh Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Ahmad Maslan ketika menjawab soalan di Parlimen, seramai hampir 80,000 anak-anak peneroka sedang menduduki atau melanjutkan pengajian di institusi-institusi pengajian tinggi di seluruh negara. Malah hampir 1600 orang anak peneroka sedang berada di peringkat Doktor Falsafah (PhD).
Sememangnya warga peneroka menikmati keistimewaan yang tidak dimiliki oleh sebahagian besar rakyat Malaysia yang lain. Mereka bukan sahaja dibantu dalam serba-serbi, malah anak-anak mereka turut menikmati keistimewaan terutama dalam hal melanjutkan pelajaran di institusi pendidikan tinggi dengan bersandarkan kepada FELDA.


Wednesday, December 12, 2012

Lawak! Cara Paling Senang Buat Anak

Cara paling senang buat anak? Ia adalah gurauan semata-mata, para ibu jangan pula terasa. Gambar ini dipetik dari pengumpulan lawak-lawak dunia. Semoga terhibur.

dipetik dari sumber : NEWSLAH






Tuesday, December 11, 2012

Dato' Dihalau Kerana Abby Abadi Tak Buat Kerja!

Ashamsuri : Kes kes macam ni lah patutnya Abby Abadi amik berat. Pasal dulu mereka mereka ni kawan kawan seangkatan dengan dia. dia pergi bantu dan tarbiah dulu orang orang dalam kelompok dia. Jangan terus terus nak jadi jagoan dan salahkan orang sana sini, konon macam dia aja lah yang betul. Dah makin naik meluat aku dengan perempuan gedik tu. aku tak kisah malah bersyukur dia dah kembali ke pangkal jalan, tapi agak agak lah..Dan maca orang meroyan gila talak dah. semua orang salah, semua orang masuk neraka.

Dan kat Zed Zaidi tu pun, ko kena usaha dan kerja keras lagi. Makin hari makin banyak artis dah berhaluan kiri. Ko buat apa selama ni? jangan bajet hensem ke hulu ke hilir berbaju melayu time PAU hari tu ko dah rasa memadai..Kerja kuat lagi bro..negara di bahu kita cuma kita bergerak, bekerja dalam situasi yang berbeza.
 
Selanjutnya korang baca kat bawah ni la..
 

Thursday, December 6, 2012

PENGAJARAN BUAT SEMUA SUAMI


:: PENGAJARAN BUAT SEMUA SUAMI ::

Rina sedang menyiapkan makan malam ketika aku tiba di rumah. Aku memegang tangannya dan berkata, “ Abang ada sesuatu nak ber
itahu”. Dia membisu dan dapat ku lihat keresahan di matanya.

Tiba-tiba lidahku kelu. Tapi aku nekad untuk memberitahunya. “Abang rasa kita sudah tidak serasi lagi. Kita cerai?”.Akhirnya, terlepas jua beban di dada. Tapi ku lihat Rina tenang dan dia hanya bertanya dengan lembut. “Mengapa bang? Apa salah saya?”. Giliran aku membisu dan ini menimbulkan kemarahan Rina. Air matanya mula menitis. Aku tahu dia mahukan jawapan tapi aku tiada jawapannya. Yang ku tahu, hatiku kini milik Tasya. Cintaku bukan pada Rina lagi.

Aku katakanya padanya yang dia boleh ambil rumah dan kereta apabila kami bercerai. Rina merenung wajahku.Pandangannya kosong. 10 tahun kami berkahwin tetapi malam ni kami umpama orang asing. Aku kasihankannya tetapi untuk berpatah balik tidak sesekali. Aku cintakan Tasya. Air matanya yang sekian tadi bertakung mula mengalir deras. Sudah ku jangka. Malah aku lega melihatnya menangis. Niatku untuk bercerai semakin jelas dan nyata.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...