Thursday, September 26, 2013

AL-FATIHAH : BEKAS MB KEDAH, TAN SRI AZIZAN RAZAK TELAH KEMBALI KE RAHMATULLAH


Bekas Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Azizan Abdul Razak meninggal dunia di Unit Rawatan Rapi (ICU) Sultanah Bahiyah, Alor Setar jam 11.15 pagi tadi.

Semoga Allah mengampuni dosa-dosanya.... 

Semoga Allah mencucuri rahmat ke atas rohnya dan semoga rohnya ditempatkan di kalangan roh orang-orang yang soleh dan beriman.... ameenn...

Tuesday, September 24, 2013

Mengapa Lelaki Diharamkan Memakai Emas!

Zarah yg wujud dlm emas mampu menembus ke dalam kulit melalui pori2 dan masuk ke dalam darah manusia. Jika seorang manusia mengenakan emas dalam jumlah tertentu dan dalam jangka waktu yang lama, maka kesannya di dalam darah dan urine akan mengandung atom/zarah emas dalam kadar yang melebihi batas (dikenal dengan sebutan migrasi emas).

Dan apabila ini terjadi dalam jangka waktu yang lama, maka akan mengakibatkan penyakit Alzheimer. Ini adalah kerana zarah emas yg tidak di buang dalam jangka waktu yang lama dalam darah ini akan sampai ke otak dan memicu penyakit alzheimer.

Alzheimer adalah suatu penyakit di mana orang tersebut kehilangan semua kemampuan mental dan fisik serta menyebabkan kembali seperti anak kecil. Alzheimer bukan penuaan normal,tetapi merupakan penuaan paksaan atau terpaksa. Antara yang terkena penyakit alzheimer adalah charles bronson, ralph waldo emerson,ronald reagan dan sugar ray robinson.

Akan tetapi, mengapa Islam memperbolehkan wanita untuk mengenakan emas ?

Jawapannya adalah..

"Wanita tidak menderita masalah ini karena setiap bulan, partikel berbahaya tersebut keluar dari tubuh wanita melalui menstruasi." itulah sebabnya islam mengharamkan lelaki memakai emas dan membolehkan wanita memakai perhiasan emas.

itulah antara sebab agama Islam melarang kaum lelaki memakai emas,ternyata hal ini telah diketahui Nabi Muhammad lebih1400 tahun yang lalu padahal beliau tidak pernah belajar ilmu sains.

Dlm satu hadis nabi Shallallahu 'alaihi wa sallam telah melarang kaum lelaki memakai emas walaupun cincin yg kecil.

Al-Bukhari dan Muslim masing-masing dari Al-Bara' bin Azib Radhiyallahu 'anhu, bahwa ketika Nabi Shallallahu 'alaihi wa sallam melihat seorang laki-laki memakai cincin emas di tangannya, maka beliau memintanya supaya menanggalkan cincinnya. 
(HR. Bukhori & Muslim)  
                       
Wallahua'lam.


Sent from Samsung Galaxy Note

Monday, September 23, 2013

Lelaki dan Nenen..

Kisah seorang engineer yg nak kahwin..

Amin ialah seorang engineer. dia nak kahwin. Tapi dia dlm dilema kerana terpaksa pilih 1 drpd 3 org wanita yg dicintainya. siapa yg paling sempurna untuk jadi bakal isterinya. 

Maka Amin pun buat satu strategi. dia beri setiap seorang wanita tersebut wang sbnyk RM10,000 seorang & tengok apa yg mereka akan buat dgn duit tersebut.          

Wanita pertama membuat total-makeover. Dia pergi ke salon kecantikan, set rambut, buat facial treatment. Kemudian pergi pula ke pusat perapian terperinci untuk mencantikkan lagi bodynya. Selebih nya dia belanjakan dgn membeli baju yg cantik2 & seksi2. Dia beritahu Amin yg dia berbuat demikian kerana dia cintakan Amin & sanggup berhabis semata2 untuk kelihatan menarik di depan mata Amin. Amin sangat kagum & terharu.          

Wanita kedua pergi shopping untuk membeli hadiah kepada Amin. Dia beli set golf club baru handphone baru, XBOX 360, laptop Macintosh terbaru & tak lupa juga suit2 Calvin Klein untuk Amin. Semasa dia memberi hadiah2 tersebut kpd Amin, wanita itu berkata kerana terlalu sayangkan Amin, dia sanggup belanjakan semua RM10,000 tu untuk Amin kerana terlalu sayang kan Amin. Amin kagum & terharu.          

Wanita ketiga pula telah melaburkan separuh dari RM10,000 tu ke dlm stock market, selebihnya ke dlm ASB. Saham wanita tersebut mengena & wanita itu menerima wang berkali ganda dari RM10,000 itu. Wanita itu kemudian pulangkan balik RM10,000 tersebut kpd Amin & laburkan wang yg selebihnya dlm joint account mereka berdua. Wanita itu beritahu Amin kerana dia terlalu cintakan Amin, dia mahu bina masa depan dgn melabur kan wang yg diberi ke jalan yg betul. Dia mahu lihat mereka & anak2 mereka nanti hidup senang. Obviously, Amin sangat kagum & terharu.          

Amin memikirkan wanita yg mana satu harus dipilihnya di antara ketiga2  wanita itu.   

Akhirnya, Amin mengahwini wanita yg kedua kerana nenennya paling besar antara ketiga2 mereka.         

Sekian terima kasih.

Moralnya, lelaki sentiasa nampak hebat dan gagah namun kerap gugur dicelah kangkang..tapi kalau gugur dicelah kangkang wanita dan lelaki sekaligus, mungkin lebih hebat lagi kut? Bab tu kene rujuk dengan Abang Non kita la hehe..

Sent from Samsung Galaxy Note

Wednesday, September 4, 2013

DS Hisamuddin Bertanding Jawatan Pemeriksa Kira Kira UMNO Pusat?


persaingan naib presiden bakal menjadi antara yang tersengit.

zahid hamidi terus kekalkan momentum di hadapan dan menjadi pilihan utama kerana ketidakpeduliannya melanyak penyangak dan pembangkang kiri dan kanan disukai majoriti bangsa melayu.

shafie apdal bakal mendapat saingan sengit untuk mendapat majoriti undi sabah sekiranya musa aman ataupun saleh said keruak masuk.

namun di kala ini, shafie punyai slight kelebihan kerana kementeriannya membabitkan pelbagai bahagian umno di semenanjung. arguement ini walaupun nampak berasas, namun dalam politik segalanya mungkin.

ali rustam akan masuk gelanggang.

kelebihan ali adalah pada sifat semulajadinya yang berbaik dengan semua pemimpin.

isa samad, adalah contoh comeback terbaik.
dia kena tindakan disiplin umno.
dia berehat.
dia masuk balik bagan pinang dan disitu bermula dia menapak.

mengikut laporan bloger out syed the box, dia mendapat maklumat mukhriz bakal masuk gelanggang naib presiden.

ini akan menyentak segala 'pelan dan perancangan' luar dalam yang cuba mengekalkan status quo yang ada.

sekiranya mukhriz masuk, yang bakal mendapat tempias tumbang adalah kerismudin aka ckmm aka menteri cari sampai lubang cacing.

usia menjadi faktor utama persaingan.

YANG JELAS KREDIBILITI MEMBUAT KEPUTUSAN, GASAR DAN KERAS KEPADA MUSUH, TOTOK ISLAM DAN MELAYU, TAK TAKUT PADA ANCAMAN ANTARA FAKTOR UTAMA PILIHAN AHLI UMNO DALAM MENENTUKAN LINE UP VICE PRESIDEN YANG BARU.

kriteria di atas tidak ada pada kerismudin.
aku cadangkan kerismudin elok tarik diri dan apply jawatan pemeriksa kira-kira umno yang tak melibatkan kepentingan rakyat.

jika ini berlaku, BN dan umno semakin disukai oleh rakyat.

Tuesday, September 3, 2013

Bung Moktar Naik Minyak, Berminyak - Minyak Zizie Beb!

Pengurangan subsidi yang dilaksanakan oleh kerajaan sudah cukup untuk membuatkan rakyat hangin kerana bab 'pengurangan' subsidi tu mereka tak nampak. Yang mereka ( rakyat ) nampak hanya lah bab time isi minyak kereta, rate sudah naik. Dalam erti kata lain, minyak sudah mahal. Bila minyak mahal, ia akan merebak rebak kepada lain - lain barang untuk turut jadi mahal.

Di Malaysia ni, bila umum aje minyak naik, atau naik gaji ( terutama untuk perkhidmatan awam ) atau pun pemberian bonus, maka itu lesen besar kepada pengusaha - pengusaha niaga menaikkan apa - apa aje harga barangan sehingga rakyat boleh naik hantu dibuatnya.

Kita memang boleh beri penjelasan, kononnya polemik di Timur Tengah sedikit sebanyak mendorong harga minyak mentah dunia, lepas tu kita juga boleh cakap bab price revise serta langkah pengurangan subsidi negara. Nak cantik lagi kita pun cakap lah menjelang 2020, dalam usaha menjadi negara maju, dan hasrat mencapai negara berpendapatan tinggi, maka ia merupakan langkah pertama ke arah usaha tersebut. 

Tapi, agak agak orang orang kampung nak dengar ke semua ni? Adik adik yang baru nak belajar hidup, memulakan karier dengan gaji yang lebih rendah hendak ambil tahu ke masalah masalah tersebut? Kawan kawan yang bekerja di sektor perkilangan contohnya, majikan majikan mereka tak ambil pusing pun hal ni. Dan ia terus terusan akan menekan taraf sosio ekonomi peerja sektor perkilangan. 

Dan paling teruk bila dapat penjelasan seperti dalam teks TWEET di atas. Adoiiiii laaaa Bung Moktar oiii..Macam ni punya mentaliti pun dapat jadi Pengerusi FELCRA ma..


Putra Disokong 24 Bahagian Pemuda Perak Calon Exco Pemuda Malaysia!!! @NajibRazak @ZambryAbdKadir

Siapa tak kenal Putra di Perak. Dari budak-budak kecik sampai orang tua terutama di Bahagian Ipoh Barat semua kenal Putra dan apa jasa beliau diperingkat cawangan, bahagian, negeri Perak dan nasional. Inilah calon exco pemuda UMNO yang layak membantu Pemuda UMNO Malaysia bagi penggal yang akan datang.

Ketua Pemuda Ipoh Barat ini terkenal dengan suara lantangnya membela bangsa Melayu ini bukanlah hanya mula bekerja ketika musim pemilihan sahaja tidak seperti calon kosmetik lain yang hanya muncul ketika musim pemilihan. Beliau sudah bekerja sejak 4 5 tahun dulu lagi diperingkat negeri Perak terutamanya.


Sunday, September 1, 2013

Bukan Susah Untuk Puaskan Suami dan Isteri..


BAGAIMANA UNTUK MEMBUAT LELAKI dan SUAMI GEMBIRA :
1. Jaga makan minum dia
2. Tidur dengan dia
3. Biarkan dia dengan ketenangan
4. Jangan memeriksa telefon beliau (Mesej)
5. Jangan mengganggu dia dengan pergerakannya
Jadi APA YG SUSAH sangat tentang itu?
Senang bukan ??
BAGAIMANA PULA CARA UNTUK MEMBUAT WANITA dan ISTERI GEMBIRA :


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...