Wednesday, February 4, 2015

SEMANGAT BARU MCA By RMF7!



Bangun dari kekalahan, kini mereka mengorak satu langkah yang cukup membanggakan dan meninggalkan satu kisah pahit dalam perjuangan mereka jauh dibelakang. Sekarang dengan barisan pejuang yang hebat mereka  terus mengorak satu plan tindakan yang cukup baik untuk dpersembahkan kepada rakyat.
Itu lah MCA yang kini dilihat telah mula bangun dengan semangat setiakawanya bersama Barisan Nasional untuk menebus penghinaan dan kekalahan yang mereka hadapi pada PRU yang lalu. Melalui program program yang kita lihat MCA seakan tela mendapat satu semangat baru , berkerja keras untuk menyakini semula hati masyrakat Cina yang telah terhasut.
MCA telah memulakn langkah langkah drastic turun padang untuk bersama rakyat dengan melakukan  satu program yang cukup besar iaitu program kemanusiaan bantuan banjir ke Pantai timur  pada 31 Disember 2014 : Menteri Pengangkutan Datuk Seri Liow Tiong Lai bersama-sama dengan sukarelawan di Pusat Operasi Bantuan Banjir Pantai timur MCA di Wisma MCA
Semua pemimpin MCA telah turun dan bersama mangsa banjir di kawasan kawasan , Ini merupakan satu perkembangan yang cukup positif untuk dilihat oleh rakyat terutama masyrakat Cina bahawa MCA bukan sebuah parti yang dikatakan hanya pelengkap kepada gabungan . Malah MCA adalah entity yang penting dalam Barisan Nasional.
Bukan itu sahaja, MCA dengan kebertanggung jawabannya  telah memulakan pembukaan pusat perkhidmatan yang sebelum ini telah ditutup. Pusat Khidmat di seremban telah mula dibuka semula untuk memberikan Perkhidmatan yang terbaik untuk masyarakat yang inginkan bantuan.
Arahan kepada semua bahagian MCA diseluruh negara  agar membuka pusat perkhidmatan di setiap bahagian masing masing memperlihatkan kesungguhan MCA yang dibawah kepimpinan Datuk Seri Liow Tiong Lai mempunyai satu matlamat yang jelas dalam pilihanraya akan datang.
Tindakan presiden MCA Datuk Seri Liow Tiong Lai dalam melaksanakan  dan mengerakkan seluruh jentera MCA dalam mengembalikan MCA dilandasan  kebersamaan bersama Barisan Nasional adalah  dengan tidak secara langsung telah membenamkan fitnah dan tuduhan , kejian yang dilontarkan oleh pembangkang  terhadap Barisan nasional.
Perkaran yang paling menarik sekali ialah kita melihat satu plan tindakan jangka panjang telah dibuat oleh MCA Bahagian Gelang Patah , Johor iaitu dengan membukan Bilik Persediaan Pilihanraya PRU14 . Tindakan ini sekali gus  menunjukkan komitmen yang tinggi MCA sebagaimana  yang diharapkan oleh seluruh penyokong Barisan Nasional .
10858593_10152677041757151_4095172533095108473_n
Satu usaha yang cukup membuktikan bahawa MCA buakan lah MCA yang dahulunya, tetapi  dengan kepimpinan Datuk Seri Liow Tiong Lai MCA kini melankah  kehadapan untuk meyakini rakyat bahawa MCA bukan sebagai “dedalu” yang hanya menumpang akan tetapi MCA adalah “baja” bagi pokok dan akar untuk melihat kesuburan keharmonian  dalam negara ini subur tanpa penyakit yang akan membunuh pokok tersebut.

Sumber : RMF7

Memetik dari sumber seorang rakan blogger, harap harap panas itu berpanjangan. Memang ada nampak sedikit perubahan yang positif daripada kelompok MCA ini jika dibandingkan dengan sebelum ini. Mungkin mereka telah sedar bahawa peri pentingnya peranan mereka dalam mengembalikan sokongan kaum cina kepada Barisan Nasional. 

No comments:

A Point To Ponder

Sandwich  used to be served everyday in a hostel of 100 students. Out of 100 students 80 students complained to give different food / every ...