Tuesday, March 1, 2011

Myeg

Hari ni aku nak cerita pasal Myeg. Sistem yang dibangunkan untuk kemudahan orang awam berurusan dengan kerajaan. Mula mula tu aku sangsi jugaklah pasal dah banyak sangat web portal yang dibangunkan kononnya untuk memudahkan orang awam berurusan tapi last last sekali result dia macam hampeh jer. Tapi untuk Myeg ni aku boleh rekomen lah. Big thanks kat seorang kawan yang memberi sedikit info kat aku pasal Myeg ni. Ko superb beb..

Bukanlah bermaksud yang aku langsung tak tahu pasal perkara ini, tapi macam awal tadi, aku sangsi pada mulanya. Tapi terus terang cakap, aku puas hati lah dengan servis yang diberi. Walaupun charge yang dikenakan lebih sikit daripada kadar kita pergi buat secara manually, tapi kira berbaloi lah pasal aku tak perlu nak berbaris, beratur, tempuh jalan sesak, curi waktu bekerja untuk lari kejap buat urusan peribadi dan yang paling penting ianya boleh dipercayai.

Yang buat aku salute tu, semalam aku renew roadtax, piagam Myeg akan hantar dalam 2 hari, alih – alih hari ini aku dah dapat. Kira oraitlah tak sampai 24 jam, aku dah dapat. Sistem kurier yang bagus. Begitu juga untuk perbaharui insurans, aku cuba nak buat semalam, tapi separuh jalan je, alih – alih hari ini pegawai dia orang counter semula ( tq En. Aliff ) dan tolong buatkan sebelum emel pada aku amaun yang berkaitan. Servis Myeg ni kira memang kelas dan berbaloi – baloi lah pada aku yang jenis malas nak pergi berurusan sendiri ni. 

Charge yang dikenakan pun pada kadar yang berpatutan, so kira oraitlah. Kadar yang berpatutan tu jika dikenakan pada ramai orang, mereka dah boleh untung bertan tan lagi lah hahaha..Anyway, aku ucapkan thank you dan syabas lah pada Myeg untuk servis yang kali ini. Dan untuk pengetahuan semua, aku cuma berurusan untuk bayar saman, renew roadtax dan insurans sahaja. Jika korang berurusan hal lain dan di dapati servisnya tak seindah yang aku cakap, itu aku no komen pasal aku lom cuba lagi hehehe..

No comments:

A Point To Ponder

Sandwich  used to be served everyday in a hostel of 100 students. Out of 100 students 80 students complained to give different food / every ...