Monday, February 21, 2011

Azizulhasni selamat dibedah - Ini Baru HERO!!!!


KUALA LUMPUR – Jaguh trek negara, Mohd. Azizulhasni Awang selamat dibedah selepas mengalami kecederaan ngeri, tertusuk serpihan kayu di betis kirinya akibat kemalangan dalam laluan memenangi pingat gangsa pada Siri Piala Dunia Klasik di Manchester, semalam.
Azizulhasni bersama empat lagi pelumba terlibat dalam kemalangan, menyebabkan serpihan dari trek kayu sepanjang 23 sentimeter tertusuk di betisnya. Dia tetap meneruskan perlumbaan selepas kemalangan dan hanya menyedari tentang kecederaan yang dialami selepas menamatkan saingan. Selajutnya DI SINI

DNA : Ini baru betul betul hero. Semangat yang membara dan patriotisme yang tinggi benar – benar buat aku terharu. Dah sangat kurang dan jarang ahkir – ahkir ini yang dapat kita tengok atlit Malaysia yang punya semangat juang semacam ini. Terus terang cakap, aku salute sama lu bro..Rasa diri ni kecik je kalau nak dibandingkan dengan dia ni.

Tanpa menghiraukan kesakitan yang dialami, dia bangun dan meneruskan kayuhannya hanya untuk Negara. Sebutir pingat yang dihadiahkan walaupun sekadar berwarna gangsa, ia sangat bernilai dan jauh lebih beerti bila kita mengetahui kisah sebenar perwira nan seorang ni.

Jadi jika adalah anugerah pingat atau darjat yang dikurniakan kepada beliau, aku merupakan orang yang sangat – sangat bersetuju. Kalau zaman aku kecik – kecik dulu ada Anugerah Hang Tuah ( kalau tak silap ingatan aku lah ), dia ni dah lebih dari layak untuk tujuan tersebut. Sekurang – kurangnya penganugerahan sebarang darjah kebesaran akan lebih dihargai jika dikurniakan kepada beliau daripada selama ini yang aku lihat dah mula dikurniakan kepada entah sape sape lah. Malah ada satu kes tu, sanggup beli darjah kurniaan. Apa punya turrr la manusia tu.

So, Azizul, sekali lagi aku nak lahirkan penghargaan dan sanjungan aku kepada kau. Cerita kau menjadi topik utama yang kami bicarakan time lunch hari ini. Semua tabik spring kat kau bro. Semangat kau memang lain macam dan kau buktikan bahawa semangat orang melayu memang menjadi jati diri yang sangat kukuh dalam setiap ruang pembuluh darah kau. DS Najib, you better do something for this amazing herooooo..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...