Monday, October 15, 2012

13 Tempat Paling Berhantu dan Yang Paling Hantu Di Malaysia

Sebelum korang ketahui siapa paling hantu di Malaysia, korang baca dulu 13 tempat paling berhantu ni. Dan teka siapakah gerangan hantu tersebut...

Sebenarnya banyak lagi tempat yang dianggap keras atau berhantu di Malaysia ini, hanya orang-orang yang pernah merasainya tahu akan kisahnya, sini ada 13 tempat dianggap paling berhantu di Malaysia..



1.Highland Tower – Kuala Lumpur

13 Tempat Paling Berhantu Di Malaysia

suatu masa dahulu merupakan sebuah apartment mewah yang didiami oleh pelbagai lapisan masyarakat.Satu tragedi runtuhan telah meragut puluhan nyawa. Hanya segelintir saja mayat yg di jumpai. Selebihnya masih terkubur di sana.



2. Banglo Mona Fandey

13 Tempat Paling Berhantu Di Malaysia

Banglo yang pernah didiami oleh seorang artis tidak terkenal tanah air yang juga merupakan seorang Bomoh. Beliau dan suaminya serta seorang pembantunya telah terlibat dalam satu kes pembunuhan di Temerloh,Pahang yang telah menggemparkan dunia.



3. Kemayan City – Johor Bahru

13 Tempat Paling Berhantu Di Malaysia

Sebuah komplek membeli belah yang terbengkalai sejak sekian lama.Adalah dipercayai komplek tersebut telah menjadi tempat kediaman pelbagai makhluk halus.




4. Lebuhraya Karak

13 Tempat Paling Berhantu Di Malaysia

Kita pernah digemparkan dengan cerita kehadiran sebuah kereta Volkswagon berwarna kuning tanpa pemandu yang sering menakutkan pengguna lebuhraya ini. Kawasan terowong ini juga seringkali mengakibatkan kemalangan yang meragut banyak nyawa.



5. Villa Nabila – Johor Bahru

13 Tempat Paling Berhantu Di Malaysia

Pada suatu masa dahulu, Johor Bahru di gemparkan dengan satu kes pembunuhan di sebuah villa. Sejak dari saat itu, banyak penemuan-penemuan mistik telah terjadi di sekitar kawasan tersebut. Banyak juga kisah versi lain berkaitan villa ini, boleh tengok –>
Misteri Villa Nabila Di Johor Bahru



6. Amber Apartment – Genting Highland

13 Tempat Paling Berhantu Di Malaysia

Sebuah apartment usang yang sering kali meninggalkan mimpi ngeri buat pengunjung di sana. Di sebalik kemeriahan dan keceriaan kota keriangan tersebut, tersimpan beberapa kisah hitam mengenai tempat ini. Beberapa pengunjung pernah melihat kelibat manusia membunuh diri dari tingkap bangunan dan hilang apabila sampai ke tanah. Banyak lagi kisah seram mengenai tempat ini.



7. Simpang – T Georgetown – Pulau Pinang

Lebih dikenali sebagai Junction The Deadly terletak bersebelahan dengan Union High School.Mungkin kerana terlalu banyak kemalangan misteri yang berlaku di kawasan ini terutama ketika memandu secara bersendirian pada waktu malam. Dikatakan juga terdapat sebatang pokok kecil yang kelihatan seperti wanita membawa kanak-kanak. Kononnya ia terjadi apabila seorang bomoh wanita menculik anak kakaknya dan mereka tidak lagi pernah muncul di mana-mana kecuali di jalan ini.



8.Institusi St Michael – Ipoh


Pada zaman dunia ke 2, sekolah ini telah digunakan oleh tentera Jepun sebagai ibu pejabat mereka. Pada ketika itu tentera Jepun sering menggunakan sekolah ini untuk mejalankan aktiviti penyiksaan terhadap tawanan perang. Terdapat juga banyak terowong-terowong yang dibina oleh tentera Jepun untuk tujuan penyiksaan dan penyimpanan makanan. Kawasan paling berhantu di sekolah ini ialah di gereja kecil yang terletak di sekolah ini, di mana sering kelihatan seorang mubaligh kristian berjubah hitam tanpa kepala duduk berdoa menghadap ke pintu pada waktu pagi. Kebanyakan orang yang pernah melihat merahsiakan perkara ini.



9. Malay College Kuala Kangsar(MCKK) , Kuala Kangsar – Perak

Seperti Institusi St Michael, MCKK juga pernah dijadikan markas tentera pada zaman pendudukan Jepun dahlu. Pelar-pelajar di sini sering melihat kejadian-kejadian seperti sepasukan tentera Jepun sedang berkawad dan juga mendengan bunyi rantai yang diheret sepanjang koridor.Terdapat juga sebatang pokok yang berdekatan dengan lampu dimana pelajar sering melihat bayangan seperti ada orang di gantung di pokok berkenaan.



10. Victoria Intitution – Kuala Lumpur

Kawasan ini merupakan satu kawasan sekolah bagi kanak-kanak lelaki. Semasa pendudukan Jepun, ramai askar-askar British disiksa dan dibunuh di sekolah ini terutama di ruang bawah tanah. Banyak kejadian kerasukan di mana para pelajar akan berkelakuan pelik dan ganas yang boleh mencederakan orang di sekelilingnya. Ini dikaitkan dengan banyak roh yang berkeliaran dikawasan tersebut.



11. Bukit Tungku – Kuala Lumpur

Satu kawasan yang menyeramkan walaupun ia merupakan kawasan perumahan paling elit di KL. Cerita misteri kawasan ini bermula apabila terdapat seorang pemuda meninggal dunia akibat kemalangan ketika sedang menunggang motosikal dengan laju di satu selekoh tajam.Terdapat juga vesi lain dalam cerita ini iaitu pemuda tersebut ghaib ketika menunggang motosikal dalam kawasan gelap. Mungkin sebab terdapat banyak pokok besar di kawasan ini yang menyebabkan timbul perasaan seram walaupun pada waktu siang.



12. Rumah ADO Menumbok – Sabah

Kawasan rumah ini dikatakan paling berhantu kerana tidak pernah ada satu orang pun ADO yang tinggal lebih dari seminggu dalam rumah tersebut.Sehinggakan rumah tersebut terbiar begitu sahaja.Bermacam-macam gangguan berlaku di rumah tersebut seperti penghuni di pindahkan ketika tidur selain bunyi yang menyeramkan.



13. Penjara Pudu


Tidak dapat disangkal lagi bahawa kawasan penjara pudu merupakan kawasan yang paling keras dan berhantu di Malaysia. Ini dibuktikan lagi bila hampir semua akhbar pernah melaporkan mengenai kejadian paranormal yang berlaku di kawasan Penjara Pudu. Kejadian-kejadian seperti gangguan lembaga hitam, wanita cantik yang berdiri di tengah lorong penjara dan macam-macam lagi gangguan bukan sahaja mengganggu banduan malah juga turut mengganggu pegawai penjara yang bertugas. Namun kini penjara yang pernah menempatkan penjenayah tegar seperti Botak Chin, Batang Kali dan lain-lain telah di robohkan untuk tujuan pembangunan.


Sumber: nizarazu.com

Yang Paling Hantu di Malaysia ialah mamat ni hahahaha..

kita cekik dan bolt semua hahaha..
 daripada awal korang baca artikel ni, kalau dalam gambaran korang dah memang leh terbayang gambar dia ni sebagai paling hantu di Malaysia, cukup 44 kali, sah la tu hahahaha...
 

30 comments:

Anonymous said...

Hantu orang kat malaysia yang paling aku takut.....eiiiii seram nyaaaa....

Anonymous said...

Hantu ni suka main belakang....
Hantu lobang dubur....
Hantu yang diagungkan oleh puak PKR...
Hantu keluarga sonsang.....
SERAM BANGET SIHH....risau dekati bimbang keselamatan dubur ku dong!!!!

Hahahahahaha!!!!

Anonymous said...

kome yang hantu kowt..hahaha

Anonymous said...

Bug

sshit said...

Jgn babit kan politik boleh tak korang tahu ke pm kita ni pembunuh

Anonymous said...

pembunuh? what do u mean it?

Anonymous said...

Biasale...kita klau x libatkn politik x sah...uiksx3

Anonymous said...

Najib razak. tanggungjawab basic, seorang suami, pun dah fail. Bini tak bertudung. kaki shopping. Kejar dunia.

Anonymous said...

Hahakk..bodoh..sekurang kurang tok najib ader jgak jase nyer?korg yg menbangkang 2 aper jaser?brim,baucer buku..semua ambik..i2 pon nk bangkang kerajaan ka...bodoh..bini dy xpkai 2dung suke hati dy lah..i2 doser dy ngan 2han korang pew susah?.korang ni mcm mner plak?..ohh ak lupe krong xder doser kan...hahakk ..pg lh layan mamat suker jubur ni aka mr mansuhh...rosak ngare wei..kehkeh...tq tok najib bg bantuan kat kami..blue forever..

Anonymous said...

Hahakk..bodoh..sekurang kurang tok najib ader jgak jase nyer?korg yg menbangkang 2 aper jaser?brim,baucer buku..semua ambik..i2 pon nk bangkang kerajaan ka...bodoh..bini dy xpkai 2dung suke hati dy lah..i2 doser dy ngan 2han korang pew susah?.korang ni mcm mner plak?..ohh ak lupe krong xder doser kan...hahakk ..pg lh layan mamat suker jubur ni aka mr mansuhh...rosak ngare wei..kehkeh...tq tok najib bg bantuan kat kami..blue forever..

Anonymous said...

Fasal atlantuya tu apa? sikit sikit nak salah anuar WE ARE NOT MALAYSIAN ZOMBIEEEE okay.Kau orang ada bukti ke yang anuar ibrahim tu liwat tantah kau orang yang suka liwat cakap orang pulak kalau takda bukti jangan maian tuduh u punya agama tak ada cakap ka???

Anonymous said...

Woiii nak cakap bodo marah duit tu duit rakyat la bodo otak hg semua letak kat lutut apa ada akai tapi tak bole pakai!! kenapa korang nak bising pasal minyak naik,cukai dbkl hah tula nak cakap pandai sangat sebelum pilihan raya sibuk buat baik lepas pilihan raya jadi macam taikk terima kasih cakap anuar tu liwat!!!!

Anonymous said...

aq rasa betul juga cakap sshit ni

haida yusof said...

Sebelum nk judge dosa org cermin dri tu dl.. Lubg jubor la, hape la.. Ko tu perfect sgt ke.. Sempurna mana pn org tu dia ada juga buat slh.. Ko mst x blaja kn..

Anonymous said...

Setakat brim 5 rat yang bukan semua orang dapat(hny golongan berpendapatan rendah) pastu minyak naik, barang naik, takrif elektrik naik yang membuatkn golongan berpendapatan rendah dan sederhana tanggung akibatnya. Cukup k 5 rat kalau nk dibandingkn dgn semua bnda harga naik???

Anonymous said...

Aku setuju sgat.... Org x berotak je suke dapat 500 tuh yg habis x sampai Bpe minit...

Hatta Ishak said...

Please la jgn nk berpolitik sngad.. korg ni.m nk tuduh3 buktu xdekn.. so diam2 je la.. hnya diorg dan tuhan je yg tahu.. jgn nk tngoj salah n doda org.. salah n dosa kite korg xnmpk kr?? Apr ktr korg prrgi cermin dri korg.. bolr?? Use your brain lslaa semua..

Lynn Damya said...

yg paling bawah tu telah merosakkan entry bagus kau secara total..

Anonymous said...

Kepada anjing2 njib, ni nak bagi tahu ler ya, kalu rakyat malaysia x bayar cukai x der duit ler negara. So segala pemberian kpd rakyat sebenarnya sumbernya dari rskyat juga. Bukan dari oarti njib.

Anonymous said...

Haiya..lu langsi lu mati ma..lu igat lu myak baik ka.kita olang tak la sokong najib maa..dia kasi duit dkt lu olang manyak mana?? Yg dia ambik duit lu olang manyak mana?? Dya ambik duit lu orang bgi kasi dia munya binie loo..lu tengok negara brunai la..apa mcm kerajaan dya olang sama rkyat?? Ada bagos mcm najib kaa..lu olang ni nanyak bodoh loo..kalau najib itu betol..tak ada la pembakang di atas malaysia ni..Sudah la lu olang..klau mau ckp pasal politik lu olang mayak bodo la sama itu rosmah..haha

Anonymous said...

Psai politik ja dh jd bkn2,sptot sma2 kta ni xgdo..malu la bgsa luaq tgk oiiii...org luaq tgk kta dk glak la,sma bgsa sma agma pn nk gdo ka?

Anonymous said...

Najib dgn anuar ni sama ja..gila kuasa

Anonymous said...

BAGUS LA JUGAK DARI XBAGI PEPE JASA PON...DARI GLEMER PASAL BENDE LAIN..XDPT PAEDAH PE PN..MEMALUKAN NEGARA NGAN BENDA2 SEKS JE PANDAINYE..BINI NAJIB XPAKAI TUDUNG PUN KORANG XDAPAT GAJI KE..??? IDOP JE PON KAN..??? SO...????????????????????????????

Anonymous said...

Ni dah jauh menyimpang dah ni... ni entri cite seram bukannya najib atau anuar sapa lagi bagus...

Anonymous said...

Kurang ajat betul nak komen..nak komen pon. Agak2la bodoh

Anonymous said...

Menyesal baca smpai hbs lps tgk gmbr last,fakta y kt atas tu ntah btl ntah tidak,huh!buang mase!

Anonymous said...

Kedua-dua pihak bodoh sma dgn penyokongnya skali..x pakai otak klau nak bg komen..bodoh mcm sial kmu yg sokong babi buta..

Anonymous said...

mnyesal baca,ingatkn tuan blog ni ada otak..baik lg lembu.

suka said...

Padan muka.

Nor said...

Yg paling hantu dan ditakuti..yg sebarkan fitnah mcm ni...syaitan paling besar sekali....jgn smpi anak cucu kamu Allah laknat...tak beringat sedap mulut je nk fitnah2 org...kang kalau Allah bg kt batang hidung sendiri baru nk menyesal k...?.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...