Saturday, February 5, 2011

UMNO TELAH MENGEGARKAN NEGERI KELANTAN !!!

Umno Kelantan melancarkan kempen Gelombang Merah untuk mendekati dan mendapatkan kepercayaan kira-kira 400,000 pengundi muda di Kelantan untuk menyokong Barisan Nasional(BN).

Pengerusi Badan Perhubungan Umno Kelantan Datuk Seri Mustapa Mohamed berkata Gelombang Merah bertemakan "Transformasi 1Kelantan Gelombang Rakyat" akan dilaksanakan Pergerakan Pemuda Umno negeri Kelantan melalui penganjuran ceramah, kursus, seminar dan gerak kerja.

menurut laporan dari BERNAMA,Kempen itu antara lain berobjektif untuk menawan negeri itu daripada kepimpinan PAS yang telah memerintah Kelantan selama 21 tahun,pada pilihan raya umum akan datang. Selanjutnya disini

DNA : Kelantan, negeri yang majoritinya orang melayu, tak kira dia orang PAS atau dia orang UMNO, pokoknya dia orang melayu dan beragama Islam. Dan gerakan gelombang merah ini bagus, bagus untuk gerak kerja terutama sekali bagi Pemuda UMNO Negeri Kelantan. Usaha mengembleng tenaga dan usaha dari peringkat awal agar bila tiba PRU 13 nanti tak lah UMNO Kelantan ternganga nganga dalam usaha memenangi hati pengundi muda.

Aku tinggalkan hal gelombang merah di Kelantan ni. Yang aku nak soalkan kenapa muka YB KJ tak ada bersama. Adakah aku tak nampak atau pun dia hadir tapi diluar pengetahuan aku yang dangkal ini? Bukankah dia Ketua Pemuda UMNO Kebangsaan? Kenapa program yang dilancarkan menggunakan tiket Pemuda, tapi dia selaku KP tidak dibabitkan bersama? Sampai bila UMNO mahu terus begini? Kita sering suarakan selepas pertandingan kita kembali bersatu padu, tapi usaha ke arah itu masih belum kelihatan? KJ seperti makin hari makin tertinggal. Aku pun bukanlah penyokong tegar beliau, tapi takdir sudah nyata beliau menang, maka seharusnya kita akur. Kalau tak mahu hormat sekali pun, sekurang kurangnya hormatilah kedudukan jawatan Ketua Pemuda itu.

Yang kedua aku mahu persoalkan, kalau Kelantan sudah memulakan, bagaimana pula Pemuda di Pulau Pinang, Selangor dan Kedah? Wilayah Persekutuan pun jangan dilamun mimpi sama. Paling penting Pulau Pinang. Harus ada keberanian dalam jiwa Pemuda untuk mengikut jejak langkah rakan rakan di Kelantan. Pulau Pinang perlu dirampas kembali. Jika mengikut logiknya, Kelantan sudah pun 21 tahun diperintah PAS, maksudnya PAS semakin ampuh disitu, tapi di Pulau Pinang atau Selangor, mereka baru berkuasa selama satu penggal. Ironinya mereka masih belum cukup kuat. Dan sekiranya tindakan yang sama dilakukan, adakan gerakan secara besar besaran dari sekarang, sesuatu boleh dilakukan. Lain lah kalau Pemuda hanya berani berdepan sesama melayu jer hehehehe..


2 comments:

GuweBest said...

Pemuda d perak pun ap kurangnya..jgn terlampau selesa sgt..jgn lupe pru 12 dulu..sebokkan negeri lain,tup tup dap paling kuat d perak..ckit lg je nk jd mcm pulau pinang..ternganga masing2..

DNA said...

GuweBest:
insyaAllah, di Perak kami sentiasa bersiap siaga demi pertahankan negeri tercinta ini..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...