Friday, October 7, 2011

Bajet 2012

Petang ini jam 4.00 petang, akan ramai lah yang terpacak depan tv, yang dalam kereta akan bukak radio dan bermacam macam lagi sumber akses yang ada asalkan pembentangan bajet dapat didengar sejelas - jelasnya. Kakitangan Awam dengan doa beribu ribu kali agar akan adanya kenaikan gaji dan dapat bonus lagi. Sementara kakitangan swasta pula dengan doa doa agar pengenalan gaji minimum yang diwar warkan akan jadi kenyataan.Lebih lebih lagi bila akhir akhir ini selalu aje DS Najib tekankan kepada transformasi untuk menanggani beban pendapatan kepada mereka mereka yang berpendapatan dibawah RM3,000 sebulan.

Harap ianya akan menjadi kenyataan.Rakyat tidak pedulu berapa banyak perbekanjaan yang akan diperuntukkan untuk pembangunan fizikal, mereka jika tidak peduli berapa tax yang akan dikenakan pada alkohol ataupun barangan berjenama, malah sekiranya hargo rokok naik sekali ganda lagi pun, mungkin majoriti rakyat Malaysia pun tidak akan merungut. Yang mereka mahu tahu, bagaimana mahu berbelanja setiap hari. Harga ikan, ayam, beras, petrol, diesel, susu anak, lampin pakai buang dan banyak lagi keperluan harian yang perlu ditanggani oleh Kerajaan atas dasar rakyat didahulukan.

Aku percaya malah optimis sekali, sekiranya barisan Kerajaan yang diketuai oleh DS Najib sekarang ini mampu untuk menanggani isu - isu ini, ia akan meredakan kemarahan rakyat, pihak pembangkang akan kematian idea dan paling penting jangka hayat BN dapat dipanjangkan dalam situasi PRU yang semakin hari semakin dekat bahangnya. Kalau dulu ia rasa suam suam kuku je bahangnya, kali ni dah makin perit terasa di kulit. Tandanya dah dekat sangatttt dah PRU tu.

Bajet yang baik kepada rakyat, akan mengurangkan isu kepada pembangkang. Bajet yang baik kepada rakyat, akan mengurangkan jumlah peluru kepada pembangkang. Bajet yang baik kepada rakyat, akan dibalas dengan memilih BN sekali lagi sebagai parti pemerintah kerana sudah jadi lumrah manusia, kebiasaanya buat baik akan dibalas baik. hehehe..meh la sama sama kita tunggu Bajet 2012 petang ini..





No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...