Thursday, March 20, 2014

Kisah Orang Ketiga - Prof. Dr. Muhaya

" Prof, ada orang ketiga dalam hubungan kami suami isteri. Saya kecewa tapi terpanar apabila perempuan ketiga itu mebelefon saya dan memberitahu dia tak beniat untuk merampas suami saya. Dia telah berusaha untuk meninggalkan suami saya tapi dia cakap dia telah buat solat istikharah dan dia nampak wajah suami saya dan dia"...

Prof. Dr. Muhaya,
"Awak kena tahu satu, kenapa suami awak nak kahwin lain ataupun perempuan itu sahaja yang terhegeh-hegeh. Kadang -kadang suami memang bersifat nakal tapi perempuan yang sentiasa berlebih-lebih. Kalau perempuan itu berusaha, suami yang asalnya nak main main akhirnya tewas. Dan berlakulah poligami atau lebih malang perceraian. Dalam kes ini awak kena faham bahawa solat istikharah itu dilakukan untuk tujuan yang baik. untuk membuat pilihan yang baik. Allah tak akan bagi petunjuk yang merosakkan atau mungkin meruntuhkan masjid orang.

Kita anggap aje perempuan yang telefon puan tadi itu menipu. Puan balas balik kepada dia cakap "saya pun dah buat solat istikharah, tapi saya tak nampak muka awak. Yang saya nampak cuma saya dan suami"..

Psikologinya, semangat perempuan tadi akan luntur. Kita kena yakin dan pertahankan hak kita sehinggalah akhirnya Allah menyatakan Kun Fa Ya Kun. Jadi maka jadilah. Selagi itu, usaha dan pertahankan rumah tangga kita..."

Sent from Samsung Mobile

No comments:

A Point To Ponder

Sandwich  used to be served everyday in a hostel of 100 students. Out of 100 students 80 students complained to give different food / every ...