Wednesday, November 23, 2011

Bolasepak Kelayakan Olimpik London - MALAYSIA vs SYRIA

Pasukan Harimau Malaya tewas 0-2 kepada Syria sebentar tadi dalam kelayakan bolasepak untuk ke peringkat ahkir olimpik di London nanti. Sebagai orang yang bermain bola, aku faham sangat bagaimana letihnya dia orang tu selepas bertungkus lumus memenangi emas sukan SEA sebelum ini. Bermain dalam 2 perlawanan yang mempunyai frekuensi yang tinggi bukan semudah ABC. Walaupun tewas, kita perlu realistik bahawa tidak semuanya semudah yang disangka yang terpikul atas bahu mereka. Itu merupakan barisan terbaik yang kita ada. Kadang-kadang kita sering mintak yang bukan bukan tapi diluar keupayaan kita.

Dan memang begitulah sikap majoriti rakyat Malaysia.ini yang sering minta yang bukan bukan diluar kemampuan mereka. Mula mula minta bonus, dapat bonus minta tanah pulak, dapat tanah entah apa apa lagi yang mereka nak mintak. Sikap bersyukur itu oerlu adalah, dan ada waktu waktunya perlu berusaha. Sampai bila kita hendak jadi nasyarakat atau kaum yang sentiasa perlukan tongkat. Sampai masa, kayu pun abih nak dibuatkan tongkat. Kepimpinan dan Negara mempunyai keupayaan yang terhad dalam memenuhi semua jenis permintaan rakyat. Walau bagaimanapun mereka tetap berusaha untuk tunaikan segalanya. Sekurang-kurangnya, mereka tidak hanya menjanjikan bulan dan bintang aje :)

Sent from Samsung tablet

No comments:

A Point To Ponder

Sandwich  used to be served everyday in a hostel of 100 students. Out of 100 students 80 students complained to give different food / every ...