Thursday, July 18, 2013

Bukan Senang Khawin Lari Ni Ashraf Oiiii!!!

Bukan senang berbini dua ni. Ashraf ini mungkin boleh klasifikasikan diri nya berani dalam membuat keputusan. Tapi dari satu sudut yang lain, itu keputusan yang paling bodoh dilakukannya. Dia melukakan hati isteri pertamanya, keluarga mertuanya, para saudara mara bininya, keluarganya sendiri malah keluarga mertua keduanya turut tercalar.

Ini semua terluka hanya kerana hendak memenuhi tuntutan hati dia dan isteri barunya. Kenapa tak ambil masa secukupnya, bincang baik baik. Cari penyelesaian yang terbaik. Bukan ikut akal singkat. Bahagia sangatlah hidup macam tu sekarang? Bahagia ke? Atau bila dia tersedar nanti, dia akan akui bahawa keputusan yang telah diambilnya itu merupakan satu keputusan yang silap dan terbesar dalam hidupnya.

Banyak implikasi negatif yang kita tak tahu bila khawin lari ni. Tapi bila sudah itu satu satunya cara penyelesaian yang ada, apa lagi pilihan yang tinggalkan. Cuma kenapa lah dia tak tunggu jer keputusan mahkamah tu. Tengok contoh Anwar Ibrahim la. Sebab dulu dia khawin lari dengan Azizah, sampai hari ni orang masih jadikan isu ini mainan politik. Nasib kau bukan ahli politik Ashraf oiiii..lau idak masak lah kau..

Satu hari, satu waktu, akan ada perkara perkara KANTOI, sama ada sebelah kau atau sebelah bini kau. Itu jam kau akan berfikir dan menyesal. Yang kedua belum tentu lebih baik daripada yang terdahulu kerana tiada kesempurnaan dalam hidup ini. Apa apa pun, Selamat Pengantin Baru la bro..

Baca la cerita dia kat sini.

Ni pulak rintihan isteri dia..sendiri mau ingat ma..bukan semua yang kau buat itu betul bro. Agak agak la.


nukilan Dayana.

"Sucinya aku, kau miliki ketika di Makkah 
Hebatnya dia, kau sembunyikan ketika di Thailand 
"Sungguh ! Beratnya memegang kasih dan cinta pada seorg suami !
Berdoa agar jodoh dia mmg milik aku seorang smpai mati
dan sungguh ..andai jodoh dia tetap ada bersama org lain ,
aku akan terima dgn terbuka dan terus kuat mcm yg mami lakukan !!
Percaya pada jodoh ! Percaya pada ketentuan !
Menangis air mata darah pon kalau takdir dah begitu.
.kita ada dua pilihan, terima atau menarik diri !!!
Tak usah bicara tentang payung emas
Kerana Aku belum layak iktiraf diri sesuci khadijah atau fatimah
Tak usah bicara tentang zuriat
Kerana Aku bukan Allah...
mudah menyebut kun fa ya kun...
Tak usah bicara tentang setia
Kerana Aku pasti kau tahu aku bukan perempuan jalanan
Tak usah bicara tentang tanggungjwb
Kerana Aku tahu kau lebih arif tentang itu
Tak usah bicara tentang kesempurnaan
Kerana Aku terima kekurangan kau kerana Allah
Tak usah bicara tentang dia
Kerana Aku diasingkan darimu kerana dia
Sucinya aku, kau miliki ketika di Makkah
Hebatnya dia, kau sembunyikan ketika di Thailand.
.Berhenti beralasan ini semua jodoh ketentuan Allah...
Kerana satu dunia tahu
Hanya itu lah jawapan mudah utk lepaskan kekhilafan yg disengajakan...

1 comment:

shameel Iskandar said...

Ingatkan Ashraf mengamalkan sikap terpuji sejak jadi Tok Bomoh, tapi sayang sikapnya sangat keji.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...