Wednesday, February 8, 2012

Gambar Menceritakan Sejuta Cerita - Kenapa Perlu Sampai Macam Ni?

Gambar menceritakan belbagai kisah dan wajah. Dan apa yang korang dapat nilaikan melalui gambar di atas? Gambar ni aku petik dari wall facebook seorang kenalan. Kenapalah tergamak mereka nak usung makcik tu dalam kereta sorong? YB/Penyampai Sumbangan tu susah sangat ke nak pergi ke tempat makcik tu hingga dia perlu di sorong sedemikian rupa? makcik ni pun ada harga diri dan perasaan.

Kalau makcik tu boleh bergerak daripada rumah dia ke dewan penyerahan, kenapa lah setakat jarak yang dekat tu nak memalukan makcik ni dgn kereta sorong tu? Pihak pengurusan tak boleh ke nak sedia kan beberapa kerusi roda untuk kes kes yang macam ni? 

BR1m ini mendapat sokongan dan pujian daripada ramai orang. Makcik makcik dan pakcik pakcik yang uzur dan benar benar susah sangat sangat menghargai sumbangan ini. Ini maklum balas yang aku dapat secara langsung daripada program2 BR1M ni, tapi di sebabkan beberapa kebodohan dan management failed mcm ni, nilai nilai tinggi tu dah hilang. Bodoh piang la sape yang punya idea guna kereta sorong tu..Leh senyum senyum pulak dia orang. Banggang!!

No comments:

A Point To Ponder

Sandwich  used to be served everyday in a hostel of 100 students. Out of 100 students 80 students complained to give different food / every ...