Tuesday, February 21, 2012

Kerenah Orang UMNO Menjelang PRU

PRU 13 dekat dah sangat. Ibarat menunggu dan menghitung hari jer lagi. Ia tidak akan melewati 365 hari. Maka berapa hari lagi tu mungkin boleh jadi lagi sehari, 7 hari, 70 hari atau dari sehari ke sehari hehehe..

Namun persediaan dan peranan jentera masih dilihat pada tahap yang paling minima. Jika ditakdirkan DS Najib umumkan pembubaran parlimen dalam beberapa hari ini, Aku percaya memang terkangkang UMNO dalam serba serbinya yang belum siap sedia.

Itu baru cerita disudut UMNO, belum kira lagi lain lain parti komponen yang dilihat lebih sejuk dan beku lagi. Bila kalah nanti, maka UMNO lah yang akan disalahkan kerana dilihat lebih dominan. Dan mereka cuci tangan.

Satu satunya usaha yang sedang giat dilakukan oleh UMNO sekarang ialah gila melobi jadi calon. Tunjuk muka disana sini, sedangkan dalam tempoh penggal, boleh dikira berapa kali nampak muka dan hadir program program politik bahagian. 

Lebih memburukkan keadaan, selain daripad melobi menjadi calon wakil rakyat, ada juga yang sudah mula mengatur langkah melobi jawatan jawatan utama di Bahagian. Ini berlaku berkali kali dalam parti. Jenuh lah Presiden minta utamakan PRU, akhirnya tetap sama.

Tak guna berjawatan dalam parti jika negeri diperintah parti lain. Ketepikan dulu politik kepartian, fokus dulu pada PRU. Jangan hanya manis di mulut, tapi dalam hati hanya Allah jer yang tahu..UMNO makin hari semakin ramai beretorik. UMNO tidak pernah rosak, tapi ahli ahlinya yang membuat rosak..


Sent from Samsung tablet

No comments:

A Point To Ponder

Sandwich  used to be served everyday in a hostel of 100 students. Out of 100 students 80 students complained to give different food / every ...