Thursday, September 6, 2012

Pelajar Tonggeng Yang Frust Menonggeng


Sumber : Huraira Al Hady

Pelajar yang menonggeng depan gambar DS Najib dah pun frust  menonggeng sekarang ni. Dulu pun dah sorang kena tindakan gantung Universiti dalam kes Adam Adli. Ni sorang lagi. Mereka ni tak ambil iktibar ke dari situasi yang terjadi sebelum ini.

Ammar ni umur pun belum layak mengundi. Kesian kat mak bapak dia. Mati mati ingatkan anak belajar di Kuala Lumpur. Rupanya anak jadi barua. Sudahnya sekarang sibuk nak mengadap DS Najib nak minta maaf dan sebagainya. Nasi dah jadi bubur. Di sinilah tanggungjawap dia sebagai anak untuk jaga nama baik mak bapaknya. Kesian orang tua yang tajk tahu apa apa turu terheret dala kancah politik mentah beliau.

Ditambahkan lagi kesengsaraannya bila nasib beliau lebih buruk dari Adam Adli. Adam cuma kena gantung 3 semester ( seingat aku lah ), tapi mangkuk hayun ni tak pasal pasal kena buang kolej. Kan sia sia kos yuran dan masa belajar selama ni. Siapa nak tanggung semua kos ni kalau bukan mereka dan keluarga mereka.

Para penyokong PR memanglah akan katakana kau tu hero Generasi Y, hero baru kononnya atas dasar kebebasan bersuara. Usia kau masih muda bro, perjalanan masih panjang. Kau jangan ikut Sasterawan Piang tu. Lau ikut umur, dia dah tak lama, tapi kau tu panjang lagi perjalanan kalau diizinkan Nya.

Mana dia pemimpin pemimpin PR yang kau puja puja tu? Takde pun mereka nak tampil untuk bela lu bro. Sendiri tanggung lah. Kalau muka comel macam anak cina ni, kurang kurang pun dah pasang lawyer bagus. Kurang kurang pun ada gak orang besar DAP yang bela. Tapi lu? Itu pun lu tak reti nak Nampak kebenaran lagi ke? Dasar bongok tak tahu di untung.

Kes lu ni dah terang terang nampak lu tinggal sorang sorang berbanding amoi lawa tu. Sendiri mahu ingat lah bro. Harap lu punya ruang waktu lagi untuk sedar.

Nanti umur dah cukup untuk mengundi, lu undi lah siapa yang lu nak. Tak perlu sampai nak tanggal seluar kalau untuk menentukan kepimpinan negara ni berubah. Bodoh Piang punya budak!

sumber : Semut Hitam

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...