Tuesday, November 20, 2012

Melayu dan 3 Perkara

Sembang Santai Bersama Dato' Hasim Hasan, Pengarah SDO Ng. Perak tengahari ini. Katanya, orang melayu ini signifikan dengan 3 jenis perkara. Iaitu Merasa, Kalau dan Dulu.
'Aku nak MERASA je bla bla bla.....'
'KALAU lah aku duduk di tempat bla bla....'
'DULU aku ni bla bla bla......'
Soalnya, dimana kita orang melayu berada sekarang. Cerita yang nampak lucu, soalan yang nampak mudah tapi perlu penaakulan yang mendalam..

Banyaklah yang dia ulas tapi bab ini yang aku suka dengar dan aku rasa banyak.betulnya. Sama sama untuk difikirkan. Lately ni sibuk giler sikit, nak update blog pun tak sempat.

No comments:

A Point To Ponder

Sandwich  used to be served everyday in a hostel of 100 students. Out of 100 students 80 students complained to give different food / every ...