Wednesday, January 26, 2011

DUN TENANG OH DUN TENANG..

                                        

Dun Tenang agak tidak tenang dalam minggu ni. Belbagai bagai jenis orang, orang besar, orang kecik, orang yang tak beberapa besar silap silap orang-orangan pun ada sama di sana. Tiba tiba semua pemimpin, semua rakyat macam baru tersedar, oooooo..kat Tenang masih perlukan banyak pembangunan, banyak perubahan huhu..selama ini macam semua orang tidur atau selesa dengan apa yang ada. Bila proses untuk hilang kuasa berlaku, atau sesuatu yang boleh mengugat kuasa timbul, maka berpusu pusulah semua orang berteriak dan menjerit memperjuangkan macam macam hal atas dasar pengorbanan untuk rakyat, demi perjuangkan nasib rakyat tapi yang sebenar benarnya hanya untuk kelangsungan hayat politik masing masing tanpa mengira ianya dari pro Kerajaan atau pro Pembangkang. Di mana ketelusan yang digembar gemburkan. 

Pada hari hari biasa, Ketua Bahagian atau Ahli Parlimen bahkan ADUN kawasan berkenaan sendiri cukup cukup  payah untuk melawat kawasan. Seminggu sekali pun macam nak menunggu Hari Raya gayanya, yang cuma timbul setahun sekali. Tapi bila adanya PRK, bukan setakat orang dalam kawasan, malah wakil rakyat dari Sabah Sarawak pun boleh berkampung sama. Apalah salahnya kalau perkara itu dikekalkan. Tiap tiap sebulan, pilih mana mana DUN yang berkenaan, para pemimpin pergi berkampung dan meninjau keperluan penduduk penduduk di kawasan berkenaan. Itu baru namanya Rakyat Didahulukan dan Pencapaian Diutamakan

Jangan sampai, setiap kali selepas Pilihanraya Umum, maka sebulan selepas itu, rakyat kawasan masing masing, hari hari berdoa agar wakil rakyat mereka cepat mati agar semua janji janji pilihanraya cepat dilaksanakan. Agar semua janji  janji pembangunan cepat untuk dinikmati. Kalau begitulah gayanya nanti, tak mustahil satu hari nanti dalam khutbah Jumaat akan ada doa utnuk pemimpin cepat mati. Tak ker haru jadinya nanti..

By the way, satu hal lagi, suami calon Pas di Dun Tenang ni tak pergi mengajar ker? Hari hari dia dok ikut isteri dia ke hulu ke hilir berkempen? Ada tak korang terpikir? Bila nak ditukarkan, melenting. Bila disuruh sokong kerajaan, tak mahu. Tapi amik gaji dari kerajaan, kerja tak buat. Makan gaji tu jadi apa hukumnya ya? Macam mana lak nasib anak anak bangsa yang sepatutnya dapat ilmu dari dia pada hari hari yang dia mengular tu? Ni apa cerita ni? Ni pulak masalah di pihak pembangkang. Orang lain semua tak betul, mereka jer yang betul walaupun tak betul. Betul betullah tak betul ni hehehe. So, penduduk DUN Tenang, undilah yang betul bukan undi yang betul betul tak betul.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...