Sunday, January 23, 2011

Hepi Birthday To Me..

Hari ni birthday aku..hehehe..cam biasa lah, tak der lah apa pun yang nak di seronokkan sangat bila menyambut hari tua ni..lain la kalau pada hari lahir kita leh wish berapa umur yang kita mahukan..sah sah ler aku nak minta time awal usia remaja..best woooo..walaupun time tu duit tak banyak, kerja pun tak ada, tapi time tu la yang paling bernilai belajar untuk memulakan hidup. masa tu lah paling banyak dugaan dan cabaran yang akan membimbing aku untuk menempuhi ruang hidup yang semakin hari semakin besar dan hebat cabarannya..

kerana tu aku sering nasihatkan pada para remaja yang sedang meniti usia dewasa, ini zaman yang mereka perlu bijak untuk membuat penilaian. jangan hilang pertimbangan kerana keseronokan sentiasa membayangi diri dalam kita membuat keputusan. aku bercakap kerana aku dah lalui usia itu. aku telah lepasi zaman itu. dan kini aku hanya boleh mengenang semua keputusan keputusan yang pernah aku lalui dulu. masa itu tidak akan kembali lagi. apa pun yang telah berlaku, hanya boleh dijadikan panduan dan sedikit nasihat kepada kalian yang akan melalui zaman remaja yang serba baru itu.

sempena birthday aku yang dah tak muda lagi ini, aku bersyukur kepada Tuhan atas limpah kurnianya. segala yang telah di rezekikan kepada aku sebagai hamba Mu dan aku bersyukur sesungguhnya. Berikan lah aku ruang dan waktu yang panjang agar dapat aku memenuhi ruang taubat Mu dan moga ia akan Kau terima. Terima kasih atas kepanjangan umur ini..amiiiiinnnn..




No comments:

A Point To Ponder

Sandwich  used to be served everyday in a hostel of 100 students. Out of 100 students 80 students complained to give different food / every ...