Saturday, January 7, 2012

901-Debaran dan Kesan

Tarikh 9 Januari 2012 merupakan tarikh yang dinantikan dengan penuh debaran oleh semua pemerhati dan orang - orang politik. Ada juga yang tak ambil pusing. Terpulanglah pada perspektif masing masing..

Tarikh yang menentukan nasib Anwar Ibrahim selaku Ketua Umum PKR atas kes perlakuan seks luar tabii beliau.

Apa yang aku lihat, jika didapati bersalah beliau dan para pengikutnya kan mempertikaikan sistem kehakiman negara yang dikatakan tunduk pada tekanan kerajaan pemerintah. Jika didapati tidak bersalah, mereka akan claim yg selama ini dia menjadi mangsa konspirasi politik BN.

Dari sudut apa pun, kedua dua situasi memberi kelebihan dan manfaat kepada PKR. Inilah yang disebut sebagai situasi mencipta peluang. Peluang untuk mereka menarik perhatian dan simpati umum dalam kadar yang ramai tanpa mengira apa pun keputusan yang diumumkan nanti. Dan ini memang kepakaran Anwar dalam mencipta keberuntungan kepada pihak beliau dalam apa situasi pun. Dan DS Najib perlu bersedia untuk menghadapi situasi ini.

Impak itu akan mula dirasai selepas daei tarikh tersebut. Kita tunggu dan lihat. Cuma aku doakan Malaysia akan terus aman kerana 100 000 ribu orang yang akan dikumpulkan pada tarikh tersebut, cukup untuk mencipta belbagai kemungkinan yang tak best untuk aku perkatakan..sama sama kita tunggu dan lihat..


Sent by DiGi from my BlackBerry® Smartphone

No comments:

A Point To Ponder

Sandwich  used to be served everyday in a hostel of 100 students. Out of 100 students 80 students complained to give different food / every ...