Wednesday, January 4, 2012

Benarkah Penceramah Agama Azhar Idrus Pernah Main Dengan Seorang Wanita Dalam Tandas Masjid Jambu Bongkok...? Sila Jawab....

 Soal Azhar menuntut pengajian Islam dimana, biarlah beliau yang menjawabnya cuma kita menuntut penjelasan dan ingin tahu daripada Ustaz Azhar berkaitan dengan peristiwa jam lebih kurang 1.00 pagi di kawasan Masjid di Jambu Bongkok, Marang, Terengganu ....( di Jambu Bongkok hanya ada satu sahaja masjid)

Apa keperluan Azhar dikatakan berada dalam tandas wanita di masjid itu dan dalam masa yang sama turut ada seorang wanita lain didalam tandas tersebut...?

Kelibat Azhar itu disedari oleh penduduk kampung dan memangil beliau keluar dan Azhar dikatakan memberikan alasan untuk mengambil wudhu.... Wudhu untuk sembahyang apa pada jam lebih kurang 1.00 pagi....? Kenapa menggunakan tandas wanita sedangkan tandas lelaki bersebelahan? Selanjutnya baca di sini..

ASHAMSURI : aku ni jarang sangat lah nak komen hal - hal yang macam ni lebih lebih lagi yang melibatkan hal hal dalam kain. Cuma kali ni aku tergerak hati nak publishkan artikel rakan blogger untuk sama - sama share dan amik iktibar pada mana yang berkaitan.

Sekarang ni pun dh makin hari makin ramai Tok Guru Terjun. Asalkan dalam komponen atau kabinet PAS, maka gelaran Tok Guru ni bebas diguna pakai dan bebas jugak berceramah di mana mana. Permit ker, sah atau idak ker, tu dah jadi modal kedua. Yang penting boleh bersuara dan memaki hamun sesama Islam. 

Dan yang paling ketara, bila ceramah yang disulami sedikit ilmu dan sebanyak makian, then tambah lak skit skit hal dalam kain semasa berceramah, maka 'ustaz' tersebut akan dikerumi oleh orang ramai yang berminat mendengar sesi pengajiannya, dan 'ustaz' tersebut jugak akan cepat popular. Aku dulu pun ada gak mengaji serba sedikit dengan ustaz - ustaz dulu, tapi takder lah pulak deme ni mengajar aku bermaki makian. Aku pandai memaki ni pun sebab belajar sendiri hehehe..

Manusia makin hari dah makin tak takut mati. Dah makin jauh dari landasan hidup yang sebenar. Aku tak kisah kalau kau nak berjahat pun pasal semua orang ada gaya dan mentaliti masing masing. Tapi jangan jadikan agama sebagai alasan dan tiket mudah untuk mencari kekayaan dan berfoya foya sesuka hati.

Jabatan Agama tolong tengok tengok sikit ustaz ustaz yang dah makin ramai hari ini. Dan khabar khabar angin mengenai Ustaz Azhar ni pun tolong tengok sama, pasal kalau tak ada angin masakan pokok bergoyang. Ini untuk memastikan kredibiliti Ustaz dan Ustazah terjaga dan institusi Islam itu tetap unggul dalam tamadun Malaysia ni.

3 comments:

Anonymous said...

...

Anonymous said...

mungkin ustaz tu berzikir secara berduet di dalam tandas... mana kita tahu kan?

ASHAMSURI said...

anon 9.12
ye tak ye jugakkan..masjid punye besor, dia pilih dlm toilet lak berzikir..mudah skit halau setan kan hehehe..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...