Monday, June 18, 2012

Didenda RM4,500 Kerana Buang Air Kecil Di Tandas Wanita


KUALA LUMPUR: Percutian seorang pelancong Singapura menjadi sia-sia apabila dia dikenakan denda berjumlah RM4,5000 kerana masuk dan membuang air kecil di tandas wanita.

Ong Lek Lim, 51, mengaku bersalah kerana mencabul kehormatan seorang perundingan pengembaraan dengan membuang air kecil di kubikel tandas yang sedang digunakan wanita di tandas itu.

Lelaki itu turut mengaku terhadap tuduhan menceroboh masuk ke tandas di tingkat 11 di bangunan Amoda di Jalan Bukit Bintang pada pukul 3 petang pada 13 Jun.

Ong, yang tidak diwakili oleh sesiapa, memohon supaya pertuduhan itu dibacakan dalam bahasa Mandarin.

Difahamkan, mangsa itu menyedari dirinya diintip oleh Ong, dan menghalau lelaki itu keluar dari tandas tersebut.

Dengan bantuan seorang majikan, telah menahannya dan dibawa kepada pegawai keselamatan bangunan itu.

Ong membuat rayuan dan berkata, dia memohon maaf terhadap tindakannya dan berjanji untuk tidak akan melakukan perkara itu lagi.

Majistret, Siti Shakirah Mohtaruddin mengenakan denda RM4,500 untuk kedua-dua pertuduhan.

Sumber: MStar

ASHAMSURI: ni lah perangai buruk warga Singapore ni..aku mmg berbulu je orang2 Singapore ni yang sentiasa perasan bagus. Tapi still gak ada puak - puak dalam Malaysia ni yang berkiblatkan mangkuk hayun di Singapura ni. Hairan akau bila mereka boleh bandingkan sitem pentadbiran negara kita dengan negara bongok ni. Bagi aku, Singapura sentiasa berniat busuk dan berusaha untuk mengencing Malaysia. Dan perangai babi sekor ni membuktikan lagi perangai buruk rakyat mereka terhadap rakyat negara kita..Puiiiiii..

1 comment:

Unknown said...

terdeak bro... mana nak tabur? takkan nak siram pokok bunga kot? hahah!

A Point To Ponder

Sandwich  used to be served everyday in a hostel of 100 students. Out of 100 students 80 students complained to give different food / every ...