Wednesday, December 21, 2011

Jangan Leka..Kita Kena Kembali Fokus..

Tiba tiba aku terfikir bagaimanakah agaknya kalau BN tumbang dalam PRU yang akan datang ini..masih relevan kah perkongsian kuasa melalui BN ini terhadap demand rakyat Malaysia hari ini?

Ini kerana beberapa isu ahkir2 ini memperlihatkan kita semakin galak membelasah sesama sendiri. Bermula dgn isu lembu fetlod Sharizat, isu Hasan Ali yang kita pun sibuk bincangkan, kemudian isu Adam Adli yg turut kita kaitkan dengan Pudin Pengajian Tinggi..

Isu isu ini telah menyebabkan kita leka dan lalai sedangkan fokus utama adalah servis kepada rakyat. Ia menenggelamkan pasal BR1M, baucer bantuan IPTA/S, skim SBPA dan byk lagi transformasi mendahulukan rakyat yg dilaksanakan Kerajaan BN ahkir2 ini..

Nampaknya, PR berjaya create isu dan spin perhatian UMNO kepada isu isu luar hingga kita berhantaman sesama sendiri, sesama melayu.

Ayuh, ketepikan soal berbalah sesama sendiri. Kembali fokus kepada perjuangan parti dan persediaan menghadapi PRU yang semakin hampir..Tunggu dan lihat keputusan UPSI terhadap pelajar tersebut dalam tempoh 2 minggu ini. Dalam pada itu,kembali kita memberi khidmat kepada nusa bangsa. Jangan lalai dengan belbagai isu yg cuba mengalih dan melekakan kita semua..

Sent by DiGi from my BlackBerry® Smartphone

No comments:

A Point To Ponder

Sandwich  used to be served everyday in a hostel of 100 students. Out of 100 students 80 students complained to give different food / every ...