Sunday, December 18, 2011

Pelik Tapi Benar - Bendera PM diturunkan di halaman sendiri..

Aku terbaca berita piket beramai ramai param mahasiswa yang menuntut kebebasan hak dan bersuara. Maka beramai ramai lah mereka berdemonstrasi dijalanan. Yang paling tak sedapnya tu, demonstrasi ni dilakukan selang beberapa hari kita berbicara tentang baucer RM200 bagi pembelian buku buku pelajaran mereka. Dasar tak tahu berterima kasih dan sedar diuntung.

Itu satu hal, satu hal lagi yang buat aku terkejut, bila klimaks piket tersebut dengan tindakan mereka menurunkan bendera wajah PM di hadapan Bangunan UMNO. Perghhh..bendera ni ibarat panji2 yang akan bermatian dipertahankan. Itu ibarat maruah terutama sekali muka PM. Mana dia juak juak UMNO yang dalam perhimpunan baru baru ni bersumpah bagai untuk mempertahankan UMNO? yang siap nak menyinsing lengan pun ada..

Tak ada seorang pun kah yang sanggup pertahankan? Bukan seorang dua yang berjawatan tinggi dalam UMNO yang telah diberi kepercayaan untuk memimpin, tapi bila gambar Presiden sendiri pun gagal untuk dipertahankan, apa benda ni beb? Takkan semua dok sibuk lobi jadi calon je? 

Aku masih mcm tak percaya yang tiada seorang pun sanggup pertahankan bendera gambar Presiden tersebut. takkan lah dalam ramai mereka yang berada berdekaran dengan kawasan berkenaan, takde seorang pun orang UMNO yang ada telor hubu..Sedih sungguhlah..PEMUDA UMNO!!! KORANG BUAT APA?!!¡¡!!..


Sent from Samsung tablet

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...