Monday, May 21, 2012

Zamhuri - Sampah, Tempatnya di Tong Sampah!


Sampah sarap tempatnya di tong sampah jugak lah. Itu jer lah yang aku boleh komen tentang Naib Ketua Pemuda UMNO Kampar yang telah mengistiharkan diri dan ahli ahlinya untuk keluar parti. Fenomena yang mendapat perhatian umum tak kira disebelah Kerajaan mahu pun sebelah Pembangkang. Laju jer YB Nizar datang amik kredit daripada peristiwa tu. Biasalah, orang politik ni sentiasa menghidu ruang dan peluang. 

Tapi Nampak sangat si bahlol tu keluar bukan kerana UMNO tu dah tak relevan, tetapi sebab dia tak dapat projek. Dia bertahan selama 27 tahun dalam parti dengan segala kemudahan dan ruang perniagaan. Tapi bila hati dah gelap, dan rasa tamak menguasai diri, dia tak dapat terima bila mana ruang dan peluang tu bukan milik dia lagi. Logik lah, takkan balik balik nak kat kau jer. Orang lain pun nak cari makan jugak. Tak reti nak bersyukur dia ni. Ni sepsis Mamak Kadir tu jugak, yang bila tembolok tak boleh nak kenyang, cepat jer melompatnya dengan harapan aka nada lah bergunung gunung harta Ahmad Albab datang mencurah curah kat pale hotak dia orang.

Dan yang paling penting, yang tak bantu dia tu bukan UMNO tapi Penjawat Awam. Dia bermasalah dengan Pejabat Tanah, bukan dengan UMNO. Tapi yang dia burukkan nama UMNO. Puiiiii!!! Bodoh punya bangkai. Penjawat Awam ni berkecuali, takde UMNO takde PR nye. Mereka terikat dengan terma terma serta pekeliling selaku penjawat awam. Tentulah ada batas dan hadnya. Ini lah sikap orang yang merosakkan. Semua dia nak main langgar aje. Sekurang kurangnya situasi ini membuktikan bahawa kuasa politik tidak akan dapat mengatasi tatacara perolehan dalam sektor awam. Ko ingat ko tu NKP Kampar, kuat sangat ke? Puiiiiiiiii!!!!

4 comments:

Anonymous said...

suke betul aku dgn pendapat ko ni..credits x20!!

ASHAMSURI said...

thanks bro..tq sudi datang ke blog kecik aku ni..

Amir Fadli said...

Aku syg beno mamat ni. Mamat ni mintak pasir,aku yg handle. So segala detail peribadi dia ada kat aku. Aku tengok dlm fail mamat selenga ni takat SPM, celah mane pulak datangnya gred 48 dia tu? Kalau dia kate aku rasuah, apekejadahnya aku syor tolak pulak? Aku layan amoi siam? Kalau aku nak,aku ada bini. Halal. Dia yg bujang tlajak tak kawin2 umur dah 40lebih, siapa yg layan amoi siam?

ASHAMSURI said...

Amir Fadli..
Bro..ko jgn patah smngt la..keje je mcm biasa..org meroyan, mmg mcm tu..ckp ikut sedap mulut..last2, sendiri yg menyesal..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...