Thursday, May 31, 2012

Najib bantu Nik Aziz kutip derma Lebuhraya! Kena Tolong Menolong maaa..Tahniah!


Pakatan Rakyat mengakui kos sara hidup hari ini meningkat. Mereka juga dok bising supaya PTPTN dimansuhkan. Mereka juga yang katakana sana sini bahawa setelah 54 tahun merdeka, inilah baru BN nak bagi macam – macam jenis bantuan termasuk BRIM , Bantuan Sekolah, Bantuan Buku dan macam – macam jenis bantuan lagi. Rupa rupanya mereka nak suruh semua jenis bantuan tu diconvertkan dalam bentuk derma bagi pembinaan lebuhraya mereka.

Sepatutnya bila dah akui beban semakin meningkat, kita sebagai pemimpin harus kurangkan lagi beban sara hidup tersebut. Bukan kita bebani lagi mereka dengan hal – hal yang menyusahkan lagi seperti pohon mereka derma untuk buat lebuhraya.. memang Nampak ia satu usaha yang baik, dan jika Kerajaan BN 54 tahun baru nak terfikir beri belbagai jenis bantuan kepada rakyat, apa bezanya dengan PAS Kelantan yang baru jugak terfikir idea nak buat Highway Rakyat ni, itu pun bila dah dekat dekat nak PRU.

Tapi bagus jugaklah, kan mereka kata BRIM dan segala macam bantuan kewangan ini haram, so moleklah kiranya deme yang amik bantuan tu, cashkan dalam bentuk tunai, dan dermakan semula kepada Nik Aziz untuk jadikan lebuhraya tu sebuah realiti. Kira tolong menolong lah hehehe..Itu kira bantuan Kerajaan Pusat secara tidak langsung lah dalam membina prasarana rakyat di Kelantan. 

Tapi sebelum derma tu, elok lah jengah – jengah dulu kat SINI. Jangan lebuh jer nanti lebuhraya nye hahahahaha…Nik Aziz, Nik Aziz..ada ada jer dia ni ek..Manalah deme dapat idea ni..Idea tu menarik, tapi…..tengokkan je lah..

Mesti Baca Maaaa..

2 comments:

Hati Muda said...

projek dah jalan bro. tak leboh rasenye

Anonymous said...

Da Biase da basah kene kencing dgn Pas nih

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...