Wednesday, July 25, 2012

Bonus Raya 2012 - Janji Ditepati

Aku terjumpa benda ni dalam dok searching2 di internet sementara berbuka tadi. So, aku kongsikan kepada semua lah bonus raya yang DS Najib umumkan kepada untuk para penjawat awam dan jugak pesara kerajaan.

Cuma aku harap sangat pemberian bonus, dan sebelum ni juga dengan kenaikan gaji 13% penjawat awam, BR1M, dasar gaji minimum pihak swasta, bayaran untuk 3 peringkat Felda dan macam macam lagi lah takkan menyebabkan berlakunya kenaikan harga barangan di pasaran. Harap kementerian Ehwal Pengguna menguatkan pemantauan dan memandang serius isu ini.

Duit banyak mana pun, kalau barang naik lebih tinggi dari kadar kewangan yang diterima, tak guna jugak kan. So, ini merupakan nasihat aku kepada pemerintah. Jangan nanti akan sebabkan rakyat marah bila harga barangan melambung tinggi.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...