Friday, July 27, 2012

Perempuan Mengandung Disuruh Kejar Bas?!


Masalah: Pemandu bas bergerak tidak mengikut jadual. Telah dimaklum kpd kaunter tiket bas KBES,malah pihak kaunter dgn nada kurang sopan menyuruh wanita yg MENGANDUNG tersebut mengejar bas yg sedang bergerak! Setelah dikejar dgn susah payah, pemandu bas tidak juga berhenti. Harap Yab Dato Muhammad Zahir (Adun Kamunting) untuk menegur sikap operator kaunter KBES dan pemandu bas tersebut, agar tidak berlaku kpd mangsa lain.KONSORTIUM BAS EKSPRES sEMENANJUNG (M) SDN BHD05 - 891 7382 KAMUNTING 05 - 805 6719WWW.KBES.COM.MY (TICKET ONLINE)NO PLAT BAS : *** 8177JADUAL PERJALANAN : 3 PETANGTARIKH : 25/07/2012


Sumber : Facebook

ASHAMSURI : Apa lah salahnya budak yang jaga kaunter tu call sekejap driver bas tersebut. Sama ada betul atau tidak bas bergerak tak ikut jadual, itu aku tak mahu komen lah. Cuma bas yang baru bergerak tu tak lah sejauh mana kut, kita dah lihat keadaan wanita tersebut, apa salahnya call dan bagi tau driver tu untuk tunggu sekejap.
 
Perikemanusiaan dan pertimbangan akal diperlukan dalam situasi situasi begini. Jangan bebal sangat seperti di sini. Cuba lah perempuan tu mak dia ke, kakak dia ke atau saudara mara dia ke, apa perasaan dia? Bodoh piang betul lah..Kadang kadang sikap yang macam ni pun akan beri kesan pada kerajaan. BN jugak yang salah sudah nye huhu..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...